Podnikání na Amazonu #6 – Listing / Prodejní stránka

V minulých článcích o podnikání na Amazonu jsme si řekli, jak vybírat produkt pro prodej na Amazonu, jak vytvořit firemní identitu, jak oslovit dodavatele a jak s nimi komunikovat. V poslední části jsme si popsali registraci prodejní centrály na Amazonu. Nyní se zaměříme na vytvoření prodejní stránky.

 

Začínáme

Po registraci prodejní centrály a základním nastavení můžete vytvořit listing (prodejní stránku) vašeho produktu. Jako první si musíte zvolit konkrétní kategorii, do které produkt přidáte. Amazon vám většinou nabídne relevantní kategorii podle názvu produktu.

Při samotném vytvoření listingu si můžete vybrat, jestli chcete vytvořit nový produkt nebo se můžete připojit na cizí listing a prodávat pod ním. POZOR! U této varianty konkurujete pouze cenou. Vaše produkty musí být stejné jako na listingu. Pokud tedy chcete prodávat oblečení značky Nike, musíte se připojit na cizí listing.

 

V případě, že na svém produktu nemáte své logo nebo máte obal od výrobce, může se vám také stát, že se na vás napojí jiní prodejci a pak opět konkurujete pouze cenou. Při prvním vytvoření listingu vyplňte základní potřebné informace (cena, název, UPC…), pokud je máte připravené.

Na některé produkty jsou potřeba certifikáty a další doplňkové dokumenty. Většinou jsou to produkty pro děti, kosmetika a podobně. U některých kategorií je třeba aktivovat profesionální prodejní plán.

 

Jednotlivé produkty nebo varianty?

Jsou zde dvě možnosti tvorby produktů. Jednoduchý produkt a produkt s variantami. Varianty můžete vytvořit, když máte více barev, velikostí nebo druhů. Výhodou je, že u variant produktů se ukazují všechny recenze na jedné stránce. Varianty však nemusíte používat.

 

Prodejní stránka/Listing

Listing se skládá ze základních informací, jako jsou váha, velikost, země, ve které byl produkt vyroben, výrobce, použití, cena, materiál a podobně. Pro prodejnost je ale zásadní titulek produktu, popisek, cena, bullets, fotografie a search terms.

 

Analýza klíčových slov

Pro vytvoření kvalitního titulku, popisku a search terms potřebujeme udělat analýzu klíčových slov. Tu můžete dělat například u konkurenčních produktů, pomocí vyhledávání na Amazonu, na Google nebo pomocí nástroje merchantwords.com, kde si můžete zjistit měsíční počet vyhledávání.

 

Fotografie

Produktové fotografie jsou jedním z nejdůležitějších konverzních faktorů na produktové stránce. Fotka je to, co člověka zaujme jako první, až pak čte titulek a další informace. Na produktových fotkách nešetřete. Je důležité se zaměřit na kvalitu a výhodou je ukázat na fotkách produkt při používání.

 

Titulek/Nadpis

Titulek může mít rozdílnou maximální délku podle kategorie. U některých můžete mít pouze 80 znaků a u jiných až 280 znaků. V titulku by měl být název značky, hlavní klíčová slova a benefit.

Titulek můžete měnit jen po omezenou dobu. Časem se uzamkne a už ho nebudete moci změnit (pouze přes podporu). Titulek je důležitý pro optimalizaci pro vyhledávač na Amazonu.

 

Bullets/Odrážky

Bullets jsou odrážky, které se zobrazují hned pod titulkem. Bullets se rozdělují maximálně do 5 částí. Bullets by měly obsahovat hlavní přínosy, popis, kvalitu a garanci vrácení peněz.

 

Cena

Cena je důležitým faktorem prodejnosti. Nesnažte se prodávat co nejlevněji nekvalitní zboží. Raději prodávejte drahé, ale kvalitní produkty. Sami zákazníci často kupují dražší produkty, protože od nich očekávají vyšší kvalitu než u konkurence, která prodává levně.

Vhodnou cenu si můžete jednoduše spočítat z nákladů na produkt, poplatků Amazonu a vaší marže, která by měla být minimálně 5 dolarů.

 

Popisek

Popisek by měl obsahovat rozšířený popis produktu. Můžete v něm zmínit vhodné použití, vaši konkurenční výhodu, benefity (výhody), garanci, výzvu k akci „Add to Cart“ „Buy Now“.

Popisek je ta méně důležitá část pro SEO na Amazonu, proto se v popisku snažte zákazníkovi odpovědět na všechny dotazy, které může mít. V popisku můžete používat i HTML znaky a maximální délka je 5000 znaků.

 

Search terms/Klíčová slova

Search terms nejsou vidět na produktové stránce, ale jsou velice důležité pro SEO na Amazonu. Na tyto výrazy se zobrazuje produktová stránka a tato slova jsou zároveň vyhledávací výrazy pro automatickou reklamu na Amazonu. Klíčová slova by se měla vkládat jednotlivě, oddělená mezerou, bez čárky.

 

Nevíš, jak na to? Najdi si na to někoho.

Pokud neovládáte perfektně angličtinu, můžete využít služby freelancerů na Fiverr.com. Sám s nimi mám kladné zkušenosti. Koukejte však na dodavatele, kvalitu jeho práce a recenze. Stejně tak si můžete nechat udělat produktové fotografie.

 

Optimalizovat, optimalizovat, a ještě jednou optimalizovat

Je důležité si také uvědomit, že váš listing není nikdy perfektní a je potřeba na něm stále pracovat, měnit věci a vylepšovat. Stejně jako je dobré vylepšovat samotný produkt. Uvědomte si také, že hlavními faktory pro prodejnost jsou recenze zákazníků, cena a prodejnost.

V další části této série se vrhneme na naskladnění produktu do skladu Amazonu. Ukážeme si také, co vše je potřeba pro bezproblémové doručení vašeho zboží do skladu Amazonu. Na další články se můžete těšit každé úterý. Pokud se už teď nemůžete dočkat, sledujte moji FB stránku, kde pravidelně každou středu živě streamuji.

Podnikání na Amazonu #6 – Listing / Prodejní stránka
5 (100%) 2 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.