Podnikání na Amazonu #10 – Marketing a reklama na Amazonu

V minulých částech této série o podnikání na Amazonu jsme si již řekli, jak vybrat produkt, najít dodavatele, vyrobit a naskladnit zboží, získat první recenze a jak dělat zákaznickou podporu a rutinní práce. Nyní jsme tedy připraveni na pořádnou odbornou práci.

 

Jaké můžeme využít možnosti?

Tou největší částí celého Amazon byznysu je marketing a reklama. Můžete se zaměřit na několik způsobů přivádění návštěvnosti nebo ideálně skloubit všechny dohromady.

Při získání prvních recenzí bych vám doporučil zapnout PPC reklamu na Amazonu. Dnes si jen teoreticky řekneme, jaké máme možnosti.

 

Reklama na Amazonu

Začneme PPC (Pay Per Click) reklamou na Amazonu, protože to je nejlepší a možná i nejlevnější způsob, jak získat pravidelné prodeje. Přestože Amazon reklama není zrovna nejlevnější, dokáže přinášet mnoho zákazníků.

Díky tomu, že se jedná o reklamu přímo na Amazonu, je větší pravděpodobnost, že zákazník nakoupí, protože už prakticky hledá nějaký produkt.

 

Automatická a manuální reklama

Na Amazonu můžete zvolit automatickou nebo manuální PPC reklamu. U automatické reklamy se produkt zobrazuje na základní klíčová slova, která máte na listingu v search terms a titulku. U manuální reklamy můžete cílit na konkrétní klíčová slova a dlouhé fráze.

 

Sledujte a vyhodnocujte reklamu

U těchto reklam můžete následně kontrolovat výsledky. Ve statistikách uvidíte, kolikrát se reklama zobrazila, kolik zákazníků na produkt kliklo a kolik zákazníků produkt koupilo.

Prodeje z reklamy se bohužel zaznamenávají zhruba 2-5 dní po uskutečněném prodeji. Proto nevypínejte své kampaně hned druhý den, když nevidíte žádné prodeje z reklamy.

U reklam na Amazonu sledujte ACoS. To je důležitá metrika, která vám v procentech ukazuje, jak se vám daná reklama vyplatí. Pokud za reklamu utratíte 500 dolarů a prodáte zboží za 1500 dolarů, tak ACoS bude 30%.

Pozor toto je poměr z ceny obratu a ne zisku. Je tedy dobré si spočítat, kolik celkově platíte na poplatcích Amazonu a cenu zboží.

 

Marketing a reklama mino Amazon

Mnohem těžší je vytvořit konverzní reklamu v Google Adwords nebo na Facebooku. Záleží především na produktu a na vašem cílení reklamy. Placenou reklamou z FB nebo Google přivádějte potenciální zákazníky na svůj web, a ne přímo na listing na Amazonu. Tím zajistíte, že se nebude snižovat konverzní poměr.

 

Nabízejte něco víc než na Amazonu

Pokud budete dělat reklamu a marketing mimo Amazon, nabídněte zákazníkům slevy, aby měli důvod koupit produkt hned. Na Amazonu je obrovská konkurence a zákazníci to vědí. Musíte prezentovat svůj produkt jako nejkvalitnější a slevu omezte časem.

 

Dlouhodobé marketingové strategie

Dlouhodobé marketingové strategie, jsou náročnější na čas a kreativitu. Většina prodejců tyto strategie nepoužívá, protože nevidí výsledky hned, a tak s tímto druhem marketingu rychle končí.

Mezi dlouhodobé strategie patří SEO, Lingbuilding, email marketing, obsahový marketing a sociální sítě. Na tyto oblasti se více zaměřuji ve svém ebooku Úspěšný web nebo v sérii článků, která bude následovat po této sérii. Nyní vám tyto strategie popíši ve zkratce.

 

Základem je vlastní web

Vytvořte si vlastní web, ze kterého zákazníka přesměruje na Amazon. Na web přidejte blog a pravidelně publikujte články, které budou optimalizované pro vyhledávače. Tyto články by měly být psané pro vaši cílovou skupinu, která řeší určitý problém a ve vašem článku mohou čtenáři najít řešení.

Na web dále přidejte emailový formulář s nabídkou slevy na produkt výměnou za emailový kontakt. Takto budujte databázi zákazníků a následně je můžete oslovit s dalšími nabídkami.

 

Sociální sítě

Zaměřte se na sociální sítě jako je Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Ostatní jsou spíše ztráta času. Vytvořte si publikační plán, pravidelně přidávejte příspěvky a následně je občas podpořte placenou reklamou.

Můžete také oslovit nějaké blogery nebo youtubery, kteří mají blízko k vašemu produktu a nabídněte jim produkt zdarma. Můžete také nabídnout více slevových kupónů, díky kterým mohou udělat soutěž.

Popřípadě můžete vytvořit vlastní soutěž, kterou oslovíte více lidí, ale musíte ji podpořit reklamou, protože většinou nebude mít organický dosah. To už je zcela na vás a vaší kreativitě.

 

Optimalizace listingu

Pokud stále nevidíte výsledky, zaměřte se na tu nejhlavnější část. Tou je samotný listing produktu. Stále je co zlepšovat, a proto zkoušejte vylepšovat fotografie, titulek, odrážky, popis a hlavně testujte nová klíčová slova.

Optimalizujte a vyhodnocujte PPC reklamu na Amazonu. Pokud máte velice konkurenční a drahá klíčová slova, tak je můžete vypnout a nechat zapnuté jenom tzv. longtile fráze (specifické klíčové fráze), které jsou levnější, protože na ně necílí tolik prodejců.

 

Vždy je co zlepšovat

To by bylo ve zkratce vše o marketingu a reklamě. Mohl bych se rozepsat ještě více o online marketingu, ale to plánuji v další sérii článků, na kterou se můžete těšit nebo si můžete stáhnout můj ebook Úspěšný web.

Hlavně nezapomeňte, že v marketingu je pořád co zlepšovat, a proto se musíte stále vzdělávat a zkoušet nové věci. V další již poslední části této série si řekneme něco o firmě, daních a registraci značky.

 

 

Články vychází každé úterý, a pokud chcete sledovat novinky z online marketingu, zanechte Like na mé FB stránce, na kterou přidávám nový obsah pravidelně každý den.

Podnikání na Amazonu #10 – Marketing a reklama na Amazonu
5 (100%) 1 vote

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.