Podnikání na Amazonu #7 – Výroba a doprava zboží do Amazonu

V minulých částech této série o podnikání na Amazonu jsme se naučili vybírat produkty, řekli jsme si něco o firemní identitě a designu. Dále jsme se naučili hledat dodavatele a komunikovat s ním a v posledních dvou dílech jsme zaregistrovali prodejní centrálu a vytvořili produktovou stránku pro náš produkt.

 

Objednáváme první várku zboží

Nyní, když máte vybraného dodavatele, můžete u něj objednat první várku zboží. Vždy si nechte napsat fakturu, na které jsou ceny za konkrétní položky. Nechte si předem od dodavatele odhadnout cenu za vytvoření produktu s vaším logem, obalu a dopravu do skladu Amazonu.

O cenách bývají často dohady, proto je lepší, když máte vše vyčíslené na papíře a víte, kolik budete celkově platit a za co. Na začátek je dobré objednat zhruba 500 až 1000 kusů. Výrobní doba se pohybuje od 20 do 60 dní. Záleží především na náročnosti produktu.

 

Doprava zboží

Doprava je poměrně drahá. Můžete si vybrat ze 2 možností dopravy. Přepravu lodí nebo letadlem. Přeprava letadlem je rychlejší (cca 7 dní), ale dražší (zhruba 6 USD/KG). Přeprava lodí trvá déle (cca 30 dní i více) a u menšího množství zboží se od přepravy letadlem cenově moc neliší. Vyplatí se při těžších a větších nákladech.

 

Jaké jsou náklady na podnikání na Amazonu

Náklady na rozjezd vašeho podnikání na Amazonu odhaduji od 50.000 do 300.000,- Kč. Vše hodně záleží na produktu a množství zboží v první várce.

Je dobré si předem spočítat všechny náklady na produkt, marketing, poplatky Amazonu, vrácené zboží a další náklady spojené s podnikáním na Amazonu. Výrobci většinou platíte 30% předem a po zaplacení dodavatel začne vyrábět vaše zboží.

 

Výrobce dokončuje první várku zboží.

Dejme tomu, že se výroba zboží chýlí ke konci a dodavatel chce odeslat produkt do skladu Amazonu. Před samotným odesláním zboží do skladu Amazonu si musíte vytvořit tzv. shipping plán, pro který potřebujete znát počet kusů zboží v zásilce, počet kartonů, váhu, rozměry, adresu dodavatele a dopravce (FedEx, DHL, UPS).

Na samotné vytvoření shipping plánu někdy v budoucnu určitě natočím video, protože je to poměrně důležitý proces, který je třeba provést bez chyb. Takže pokud chcete tento návod nezapomeňte sledovat můj Youtube kanál.

 

Štítky na produkty

Cílem vytvoření shipping plánu je dát vědět skladu, že budete dovážet zboží do Amazonu, a proto potřebujete adresu skladu Amazonu, do kterého budete posílat zboží.

Po dokončení shipping plánu si musíte vygenerovat štítky na krabice, popřípadě i na produkty a předat je dodavateli, který zboží a krabice polepí. Každý karton musí mít svůj unikátní SKU kód pro přepravu do skladu Amazonu.

Dále také musíte zvolit způsob, jak budete polepovat produkty štítky Amazonu (FNSKU). Každý produkt ve skladu Amazonu musí mít FNSKU kód. Jedná se o interní štítkování Amazonu, a proto by na obalu produktu neměl být jiný štítek viditelný. FNSKU kódy si můžete vygenerovat při vytváření shipping plánu.

 

Můžete si tedy vybrat, jestli vám polepí vaše produkty dodavatel nebo Amazon. Pokud si vygenerujete FNSKU kódy a bude vám je lepit na produkty dodavatel, ujistěte se, že štítkují produkty správně. Může to způsobit velké problémy.

Pokud necháte štítkování na Amazonu, je třeba při vytváření shipping plánu zaškrtnout možnost Amazon label service (ALS).

 

Odesíláme zboží do skladu Amazonu

Když máte vytvoření shipping plán, produkty a krabice polepené a zboží je připravené na odeslání do skladu Amazonu, můžete dodavateli doplatit zbylých 70% a nechat zboží odeslat do skladu Amazonu.

Dodavatel vám pošle tracking number (sledovací číslo), díky kterému budete sledovat zboží a tracking number přidáte také do shipping plánu. Nyní můžete jen čekat a modlit se, aby vaše zboží dorazilo v pořádku do skladu Amazonu.

 

Co se může stát?

Často se stává, že přijde pouze určitá část zboží. V takovém případě je potřeba kontaktovat podporu a řešit s nimi všechny nejasnosti a problémy. Může se vám stát, že vám Amazon nahradí ztracené zboží za plnou prodejní cenu.

Tím můžete i slušně vydělat. Proto doporučuji při naskladnění a na začátku prodeje nastavit vyšší cenu produktu. Také jsem slyšel, že někomu nahradili pouze výrobní náklady na produkt. Je tedy třeba s podporou jednat, pokud nastanou podobné problémy.

 

Toto je ohledně naskladnění do skaldu Amazonu vše a můžete se v dalším článku těšit na informace o získávání recenzí a rozjezd prodeje na Amazonu. Články vychází každé úterý a pokud se už teď nemůžete dočkat, tak sledujte mojí FB stránku, kde přidávám novinky z oblasti online marketingu každý den.

 

Podnikání na Amazonu #7 – Výroba a doprava zboží do Amazonu
5 (100%) 1 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.