Podnikání na Amazonu #3 – Brand/Značka

V minulé části této série jsem vám prozradil, jak vybrat vhodný produkt pro podnikání na Amazonu. Dnes se zaměříme na značku a firemní identitu. Sledujte i další články z této série a buďte v obraze.

Značka, kterou budete vytvářet pro vaše podnikání, není tak důležitá a na začátku je velice přeceňovaná, na druhou stranu, když se vám podaří produkt rozjet ve velkém, je docela problém se změnou názvu.

 

Proč budovat značku?

Pro podnikání na Amazonu je nezbytné prodávat produkty pod vlastní značkou. Tím, že si vytvoříte vlastní značku, můžete prodávat jako jediný prodejce na své prodejní stránce.

Pokud máte NO NAME produkt, který může každý dovézt z Číny a prodávat, zbavujete se jedinečnosti. Především však mohou nastat problémy s tím, že se na vaši prodejní stránku mohou přidat další prodejci. Pak si s těmito prodejci konkurujete pouze cenou. Ten, kdo má nižší cenu, se zobrazuje jako hlavní prodejce.

Je tedy nutné si vytvořit vlastní značku a pod touto značkou prodávat své produkty a dělat veškeré aktivity s tím spojené. Neztrácejte nad tímto bodem zbytečně moc času, protože vše můžete během začátku podnikání změnit.

 

Jak vymyslet název značky?

První věc, kterou musíte vymyslet, je název. Ten by měl být snadno zapamatovatelný, měl by dobře znít a především by měl být volný pro registraci. To si můžete ověřit na Wipo.int.

Budete také registrovat značku na Amazonu, takže si můžete ověřit dostupnost značky i tam. Zároveň si můžete vymyslet i název domény, který se přímo nemusí shodovat s názvem značky, ale je to výhodou.

Pokud doména není volná, můžete za značku přidat například slovo – SHOP, STORE, BRAND, CORP nebo cokoli, co vás napadne. Registrujte si doménu podle toho, ve které zemi prodáváte. Samozřejmostí je doména .com.

 

Vizuální stránky značky

Jestliže máte vytvořený název, můžete vymyslet, jak bude vypadat vaše logo. Toto logo by se mělo opět dobře pamatovat a mělo by se určitým způsobem hodit k segmentu zboží, které prodáváte.

Tím zákazníkovi usnadníte spojení značky s druhem zboží. Dále si také vyberte barvu, která bude pro vaše logo, design a vše okolo typická. Zákazník si snadněji spojuje barvy s některými věcmi, které jsou pro ně následně zřejmé.

 

Produktový obal

Vytvořte váš originální obal produktu, který ponese vaše logo, odkaz na webovou stránku, odkazy na sociální sítě, popis produktu, UPC, FNSKU kód a další potřebné informace.

Tím se stanete jedinečnými a to je malá a bezvýznamná konkurenční výhoda. Navíc potřebujete svůj vlastní obal produktu pro registraci značky na Amazonu. Pokud neumíte vytvořit svůj produktový obal, můžete využít mé služby a já vám rád pomohu.

 

Webové stránky

Vytvořte si vlastní webové stránky nebo krátkou webovou prezentaci, která bude obsahovat informace o produktu, fotografie, návody k použití, odpovědi na nejčastější dotazy, recenze zákazníků a kontaktní formulář.

To jsou základní věci, které by měl obsahovat web prodejce na Amazonu. Výhodou je mít formulář s možností přihlášení do newsletteru za nějakou hodnotnou informaci nebo slevu na produkt.

Webové stránky především budují vaši důvěryhodnost a jsou potřeba pro registraci značky na Amazonu. Pokud nezvládnete vytvořit webové stránky, můžete se opět obrátit na mě a já vám rád pomohu.

 

Sociální sítě

Pro marketingovou podporu prodeje na Amazonu je dobré založit Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Ostatní sociální sítě jsou podle mě jenom zbyteční žrouti času. Na sociální sítě je třeba vytvořit profilový a náhledový obrázek, který se bude zobrazovat návštěvníkovi při rozkliknutí stránky.

Design náhledových obrázků by měl být jednotný stejně jako příspěvky, které publikujete na sociálních sítích. Pokud opět nevíte, jak na sociální sítě nebo chcete poradit s grafikou, můžete se obrátit na mě.

 

Pokud to neumíte, vyhledejte odborníka

Nad tvorbou těchto materiálů neztrácejte příliš času, protože během té chvíle, co se budete učit se všemi programy, aby váš web a grafika vypadaly dobře, můžete už vydělávat. Většinou ani nedocílíte takové kvality designu a webu jako od profesionála a tyto věci vás brzdí, pokud je neumíte.

 

Zde je záznamlive streamu na Facebooku, který vysílám každý týden ve středu. Další části z tohoto streamu můžete najít už nyní na mém Youtube.

 

Nyní už tedy máme vybraný produkt a vytvořenou firemní identitu a název značky. V další části této série o podnikání na Amazonu se zaměřím na hledání dodavatele a podle čeho vybrat toho správného. Články vychází každé úterý.

Podnikání na Amazonu #3 – Brand/Značka
3 (60%) 2 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.