Boost Test – Facebook Live Hlasování

Tento článek bude taková malá případová studie o Facebook live videu. Dozvíte se, jak jsem za 3 hodiny získal na stránku 149 fanoušků, 1400 reakcí na video, 14.000 přehrání a přes 70.000 oslovených lidí. A to vše úplně zdarma.

S Live Videem na Facebooku jsem do této doby neměl žádnou zkušenost. Spíše jsem se zajímal o přenosy přes desktop ve vyšší kvalitě a s většími možnostmi, než jsou živá vysílání na chytrých telefonech.

Hlasovací příspěvky

S přidáním možnosti použití různých emoticonů (smajlíků) na Facebooku začala další éra virálních příspěvků (obrázků) a hodnocení. Účelem těchto příspěvků je vyvolat reakce u fanoušků, aby měl příspěvek větší organický dosah.

socialni site prispevky otazky haranky kvizy zajimavosti facebook marketing mirek rohlicek

 

Nyní se tato metoda ještě zlepšila díky Live Videu na Facebooku a možnosti streamování na desktopu. Pomocí streamovacích programů můžeme vysílat živě na Youtube, Twitch ale i Facebook.

Díky Facebook Live Videu můžeme vytvořit online hlasování. V tomto boostu jsem ještě neuměl synchronizovat výsledky reakcí s live vysíláním. Nyní už to umím a můžu celé hlasování kompletně automatizovat.

 

Boost Test

Jako první jsem si připravil samotné pozadí celého videa. Protože mám značnou praxi ve vytváření podobných grafik, tvorba takového pozadí mi zabrala zhruba půl hodiny. Pozadí jsem vložil do programu jako obrázek a přidal jsem 2x text jako počítadlo.

Vybral jsem poměrně jednoduchý námět pro příspěvek, protože jsem chtěl vědět, jaké publikum oslovím. Jestli z ČR nebo ze Slovenska. Podobné hlasování se dá implementovat pro každou stránku. Důležité je popřemýšlet o kreativním příspěvku, který přitáhne vaši cílovou skupinu.

1-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

 

Začátek vysílání

Když bylo vše připraveno, tak jsem začal vysílat přesně v 19:00 v úterý 8.11.16. Při začátku vysílání měla stránka 10.172 fanoušků.

Po deseti minutách streamu jsem nasdílel příspěvek do 17ti skupin, které se věnovaly danému tématu stránky. Tyto skupiny jsem vyhledal pomocí funkce Graph Search na Facebooku.

Po další půlhodině na živém vysílání byla špička což bylo 190 sledujících online. Obyčejně se sledující pohybovali mezi 100 až 150. Celý stream jsem chtěl nechat zapnutý dvě hodiny, ale nakonec jsem vysílání o něco málo prodloužil, abych získal rovných 1000 hlasů na jedné straně.

2-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

 

V průběhu celého vysílání jsem pravidelně aktualizoval výsledky, aby byly relevantní. Celý straem trval 2 hodiny a 14 minut. Po ukončení vysílání uživatelé stále hodně reagovali na video.

 

A jaké výsledky má tento Live test?

  • Výsledky jsou za 3 hodiny – od 19:00 do 22:00
  • 149 nových fanoušků na stránce
  • 14.722 Shlédnutí videa
  • 13.751 Unikátních zobrazení
  • 190 sledujících ve špičce
  • 70.830 Oslovených lidí
  • 104 komentářů
  • 65 kliknutí na odkaz v popisku
  • 2758 kliknutí na příspěvek
  • 1470 reakcí u příspěvku na stránce
  • 6101 reakcí celkově

3-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

5-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

6-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

7-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

8-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

 

To jsou poměrně slušné výsledky za 3 hodiny. U podobných hlasování (obrázků), které následně sdílím do stejných skupin, je interakce zhruba 4x až 7x nižší. Nyní je video obsah sám o sobě na Facebooku poměrně upřednostňovaný. To nám dokazuje i výsledek celého boostu.

4-boost-test-facebook-live-hlasovani-fb-stranka-live-video-vysilani-like-reakce-pocitani-marketing

 

Jak to nedělat.

Sleduji stránku, která existuje 5 dní a během té doby získala více než 9000 fanoušků díky Facebook Live vysílání. V tom je bohužel háček. V popisku videa mají vždy upozornění, že jde o soutěž a vyhrát může pouze ten, kdo dá Like na stránku. Navíc je ve videu falešné počítadlo, které neodpovídá výsledkům hodnocení.

Největší problém je v tom, že dělají fiktivní soutěž a tím lžou svým fanouškům. Navíc ani neposkytují reálné výsledky hodnocení. Ano, dalo by se říci, že tato nevinná lež může být určitá zkratka, ale snažte se získávat své fanoušky poctivě.

 

Pokud máte nějaké dotazy ohledně Facebook Live vysílání, můžete mi napsat do komentářů nebo sdílet tento článek. Sledujte mě na sociálních sítích. Nenechte si utéct žhavé novinky přímo z pekárny. Tak zase příští úterý u dalšího článku.

Boost Test – Facebook Live Hlasování
5 (100%) 2 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.