Analýza fanoušků na Facebooku

Chcete získat více relevantních fanoušků na Facebooku efektivněji než dříve? Představím vám funkci, která vám pomůže poznat nejen vaše, ale i konkurenční publika na Facebooku. Po minulém článku, kde jsem vám dal pár tipů pro vytváření příspěvků na Facebooku, se dnes zaměříme na analýzu a cílení vaší propagace.

fotka-obrazek-clanek-search

Jedná se o funkci vyhledávání v grafu (Graph Search) na Facebooku. Pomocí této funkce můžete zjistit mnoho informací o fanoušcích Facebookových stránek. Jak vlastních stránek tak i konkurenčních. Tím můžete zjistit, jaké zájmy mají fanoušci dané stránky nebo ve kterých jsou skupinách na Facebooku.

change-english-language-settings-nastaveni-facebook-screenshot-search
Tato funkce na Facebooku funguje jenom v Americké lokalizaci, proto si musíte nastavit na Facebooku Angličtinu (US). V české verzi funkce vyhledávání v grafu ještě není.

Angličtinu na Facebooku nastavíte následovně. Kliknete na šipku v rohu nahoře. Ukáže se vám menu, ve kterém kliknete na NASTAVENÍ.

Dále kliknete v levém menu na položku JAZYK. Kliknutím na UPRAVIT nastavíte English(US) a nyní máte Facebook v angličtině a přístup k funkci vyhledávání v grafu.

change-english-language-settings-nastaveni-facebook-screenshot-jazyk

 

Nyní vám zde napíši několik různých příkazů, díky kterým budete schopni získávat takové informace, o kterých se vám ani nesnilo. Takových příkazů je nespočet, ale já zde shrnu 6 příkazů, které používám nejčastěji.

Všechny příkazy se zadávají do vyhledávacího pole na Facebooku. Po zadání se většinou ukazují jenom dva výsledky. Pro zbytek výsledků stačí kliknout na tlačítko SEE ALL.

change-english-language-settings-nastaveni-facebook-screenshot-us

1. Jiné stránky, které se líbí fanouškům stránky

PAGES LIKED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)

Po zadání tohoto příkazu se vám ukáží další stránky, které se líbí fanouškům stránky, kterou jste zadali do příkazu. Tento příkaz vám pomůže najít další podobné stránky, ze kterých můžete analyzovat cílová publika.

Tyto příkazy můžete i různě upravovat. Můžete například změnit příkaz tak, abyste viděli jen muže nebo jen ženy, kterým se líbí daná stránka.

Příkaz může pak vypadat takto:
PAGES LIKED BY WOMEN WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)
nebo
PAGES LIKED BY MEN WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)
Podobně jdou upravit všechny příkazy.

2. Skupiny, ve kterých jsou fanoušci stránky

GROUPS JOINED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)

Tento příkaz vám pomůže vyhledat skupiny, ve kterých jsou fanoušci vaší nebo konkurenční stránky. Zjistíte tak, ve kterých skupinách jsou fanoušci konkurenčních stránek, a můžete na ně cílit. Z výsledků si můžete udělat seznam skupin, do kterých budete inzerovat své příspěvky.

3. Fanoušci, kterým se líbí stránka

PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)
Díky tomuto příkazu získáte seznam konkrétních lidí, kterým se líbí daná stránka.
Tento příkaz můžete změnit tak, abyste zjistili, komu z vašich přátel se líbí daná stránka.

Příkaz poté bude vypadat takto:
FRIENDS WHO LIKE THE PAGE (NÁZEV STRÁNKY)

4. Zájmy, které mají fanoušci stránky

INTERESTS LIKED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)

Pomocí tohoto příkazu získáte přehled zájmů, které mají fanoušci dané stránky. Tyto výsledky jsou poměrně nepřesné, protože ukazují zájmy nabízené Facebookem. Většinou tedy dostanete zájmy jako Internet, Filmy, Herci nebo obchodní značky.

5. Fanoušci, kterým se líbí dvě konkrétní stránky zároveň

PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV 1.STRÁNKY) AND (NÁZEV 2.STRÁNKY)

Po zadání tohoto příkazu získáte seznam lidí, kterým se líbí současně dvě stránky, které jste zadali v příkazu. Tyto výsledky jsou velice konkrétní, proto volte dvě stránky, které mají podobné téma a více fanoušků.

6. Místo, které navštěvují fanoušci stránky

PLACES IN (MÍSTO) VISITED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)

Toto vyhledávání je dobré pro zjištění místa, na kterém se schází fanoušci dané stránky. Pokud zadáte například Prahu, zobrazí se vám místní podniky, kavárny, kina, restaurace nebo zoo. Toto vyhledávání je spíše pro offline podnikatele.

Nyní znáte základní princip funkce vyhledávání v grafu na Facebooku. Všechny tyto informace můžete zjistit jako běžný uživatel díky vyhledávání. Všechny tyto příkazy je možné různě upravovat a specifikovat. Můžete se zaměřit například na ženy, kterým se líbí určitá stránka, je jim nad 40 let a rády cestují. Toto už jsou velice specifikovaná vyhledávání.

Díky všem těmto analýzám můžete lépe definovat svou cílovou skupinu, tvořit PPC reklamu nebo, jak jsem již psal, sestavit seznam skupin, do kterých budete inzerovat.

Líbil se vám tento článek? Chcete další? Sledujte mě na sociálních sítích, kde se snažím tvořit obsah každý den. Také se můžete přihlásit k odběru novinek a navíc získáte ebook Úspěšný web, který jsem pro vás napsal. Pokud jste se dozvěděl/a něco nového, můžete mě podpořit tím, že budete sdílet tento článek. Děkuji

Analýza fanoušků na Facebooku
4.7 (93.33%) 3 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.