Amazon recenze – Facebook skupiny

V dnešním článku se zaměřím na získávání recenzí na Amazonu z Facebookových skupin. Před nějakou dobou se změnila pravidla o udělování recenzí za kupóny, a to má bohužel i negativní dopad na získávání recenzí. V tomto článku vám poradím několik způsobů, jak získávat efektivně recenze bez pomoci online aplikací.

 

Změna podmínek Amazonu pro udělování recenzí

Tato změna nastala již před nějakou dobou a jde především o to, že nyní nemůžete žádat recenzi výměnou za slevový kupon na produkt nebo za produkt zdarma. Je to především z důvodu zachování objektivity hodnotícího zákazníka.


Nyní tedy můžete rozdávat slevové kupony zákazníkům „recenzentům“, ale máte zakázáno tyto zákazníky žádat o recenzi. Je tedy jenom na něm, jestli vám recenzi dá nebo ne. Ve výsledku je tedy rozdíl v tom, že zákazníci hodnotí méně než dříve. Náklady na získávání recenzí tak budou vyšší.

 

Online Aplikace

Online aplikace usnadňují a automatizují celý proces nabídky produktu. Bohužel se za většinu těchto aplikací platí částky okolo 40-60 dolarů měsíčně. Celé to funguje tak, že si vygenerujete slevové kupony a v aplikaci vytvoříte slevovou nabídku, která se bude zobrazovat recenzentům.
Když zákazník projeví zájem o produkt, můžete v systému vidět statistiky recenzenta a následně mu můžete poslat jedním kliknutím přednastavený email s kuponem a dále už jen čekáte na recenzi (pokud přijde).

Mnoho online aplikací po změně podmínek Amazonu pro udělování recenzí tuto službu ukončilo. Nyní můžete vyzkoušet například AMZtracker nebo další, s jejichž pomocí můžete vystavit produkt se slevou, ale recenzi vám žádným způsobem negarantují.

 

Facebook Skupiny

Pokud nechcete platit za online nástroje, je možné posílat kupony recenzentům jednotlivě prostřednictvím skupin na Facebooku. To je bezplatný způsob, ale zabere mnohem více času než nabídka prostřednictvím online aplikací.


Je důležité si udržovat pořádek v tom, komu zasíláte slevové kupony, hlídat si čísla objednávek a podobně. Já si vždy k vydanému kuponu zapíši jméno FB profilu a později i číslo objednávky.

 

Jak to funguje?

Na začátku je důležité se přidat do FB skupin s relevantními zákazníky. Pokud prodáváte jenom v USA nebo v DE, je potřeba vyhledat skupiny podle správných klíčových slov. Například Amazon, coupon, deals, discount, review, US, DE, UK a podobně.

Dále doporučuji vytvořit si šablony nabídek a zpráv, které budete odesílat zákazníkům. Nabídka by měla obsahovat fotky produktu, název, krátký popis, originální cenu, cenu po slevě a na jakém trhu produkt prodáváte. Připojte také informaci, že zákazník, který má zájem, vás může kontaktovat soukromou zprávou (PM) nebo do komentářů.


Nyní už budete komunikovat s konkrétním zákazníkem a je třeba mu poslat kupon a odkaz na váš produkt. Můžete také požádat, jestli by vám po objednání produktu poslal číslo jeho objednávky. Popřípadě ho můžete požádat o jeho profil recenzenta na Amazonu.

Následně můžete čekat, až produkt zákazníkovi přijde a po pár dnech se ho můžete zeptat, jestli produkt v pořádku přišel a jestli vám může napsat svůj názor na produkt.

 

Seznam FB skupin

Připravil jsem pro vás seznam skupin na Facebooku pro prodejce a recenzenty. Takových skupin je opravdu mnoho a já jsem vybral skupiny, které mají více než 3000 členů a jsou pro různé trhy, tedy nejen pro USA, i když Americký trh převažuje. Celý seznam jsem rozdělil do 3 částí: 3k-5k členů, 5k-10k členů a 10k+ členů. Označení „+“ znamená, že příspěvek nemusí být před publikováním schválen správcem. „-“ naopak znamená, že je potřeba schválení správce.

3.000 – 5.000 členů

https://www.facebook.com/groups/517367661802175
https://www.facebook.com/groups/251618435275415
https://www.facebook.com/groups/975173942551132

– https://www.facebook.com/groups/178787779128850
– https://www.facebook.com/groups/445552895652287
– https://www.facebook.com/groups/504170926428835

5.000 – 10.000 členů

https://www.facebook.com/groups/736533036450272
https://www.facebook.com/groups/646967268813089
https://www.facebook.com/groups/1545273802457730
https://www.facebook.com/groups/533935026767686
https://www.facebook.com/groups/amazonreview888
+ https://www.facebook.com/groups/wogiz
https://www.facebook.com/groups/2016Reviewers
https://www.facebook.com/groups/1155741937800200
https://www.facebook.com/groups/1391729364187359
https://www.facebook.com/groups/amazon.uk.reviews
https://www.facebook.com/groups/amznlove
https://www.facebook.com/groups/951626928227844
https://www.facebook.com/groups/1630070220645052
https://www.facebook.com/groups/336967296692318
https://www.facebook.com/groups/431242097065644
https://www.facebook.com/groups/200000267065875
https://www.facebook.com/groups/180826985609934
https://www.facebook.com/groups/1240208576008916
https://www.facebook.com/groups/475014186036444
https://www.facebook.com/groups/234877190200122
https://www.facebook.com/groups/1031724733566652

https://www.facebook.com/groups/AmazonReviewersUSA
– https://www.facebook.com/groups/amazon.us.uk
– https://www.facebook.com/groups/5StarsReviews
– https://www.facebook.com/groups/610703855735646
– https://www.facebook.com/groups/987783637965274
– https://www.facebook.com/groups/374103289417805
– https://www.facebook.com/groups/591214177685507
– https://www.facebook.com/groups/124405441271247
– https://www.facebook.com/groups/1133841053356541
– https://www.facebook.com/groups/amzReviewers

10.000 + členů

+ https://www.facebook.com/groups/1141848842532891
https://www.facebook.com/groups/1514548732182852
https://www.facebook.com/groups/1046044032144072
https://www.facebook.com/groups/556803737754028
https://www.facebook.com/groups/reviewclub
https://www.facebook.com/groups/1009286932460680

– https://www.facebook.com/groups/559017067594321
– https://www.facebook.com/groups/172447703153425
– https://www.facebook.com/groups/1060792227312530
– https://www.facebook.com/groups/amzhelper
– https://www.facebook.com/groups/218652555152645

 

Všechny skupiny také můžete najít v této https://www.facebook.com/groups/568574013353394/ skupině, kterou jsem pro tyto účely vytvořit. Všechny tyto skupiny jsem do ní přidal a rozdělil. Můžete do skupiny přidávat nástroje nebo informace, které vám pomáhají při sběru recenzí.

 

Vyhledání těchto skupin mě stálo několik hodin práce a doufám, že vám můj výběr pomůže. Pokud máte nějaké další tipy na skupiny, můžete mi je poslat do komentářů a seznam aktualizuji. Můžete mě také podpořit sdílením tohoto článku. Díky těm, kteří pomoc opětují.

 

Pár rad na závěr

Pokud posíláte zákazníkovi odkaz na produkt, můžete ho raději navést přes vyhledávání na samotném Amazonu. Například po zadání klíčového slova „Black Wallet“ najdete produkt na 8 straně. Tím si zlepšíte pozice při vyhledávání, protože zákazník šel na produkt a produkt koupil. 


Další možností je vytvořit speciální webovou stránku, ze které se zákazník proklikne přímo na produkt na Amazonu. Pokud máte na webu kód Google Analytics a remarketingové kódy, můžete na zákazníka cílit PPC reklamu nebo lépe analyzovat svou cílovou skupinu.

 

To je pro tento článek vše a já doufám, že vám pomohl. Budu rád za každé sdílení, protože to mě motivuje pokračovat dál. Můžete mě sledovat i na Facebook stránce, kde pravidelně vysílám živě o Amazonu, marketingu a webech. PS: Články vychází každé úterý.

Amazon recenze – Facebook skupiny
5 (100%) 3 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.