Amazon Byznys – #1 Založení prodejní centrály

V dnešním článku si řekneme několik informací o prodejní centrále na Amazonu a ukážeme si, jak se zaregistrovat. V předchozím článku o Amazonu jsem shrnul ve zkratce celý byznys model. Nyní už půjdeme postupně a začneme založením prodejní centrály.

Kde začít prodávat?

Některé z vás možná napadne otázka, kde začít prodávat? Amazon působí v mnoha zemích, ale my zde máme na výběr 3 hlavní trhy, na kterých můžeme prodávat. Je to trh Americký, Anglický a Německý. Vlastní zkušenosti mám pouze s Americkým trhem, ale znám podnikatele, kteří prodávají v Anglii a Německu. Tyto trhy se poměrně liší, ale princip podnikání je všude stejný.

1. Amerika:

Tento trh doporučuji z toho důvodu, že je největší a zákazníci v Americe jsou zvyklí nakupovat na Amazonu více než kdekoli jinde. Na Americkém Amazonu je mnohem větší potenciál růstu, proto je dobré začít v USA. Bohužel je tam také větší konkurence, a proto je důležité správně vybrat váš TOP produkt pro prodej na tomto trhu.

2. Anglie:

V Anglii je trh znatelně menší, ale je zde také menší konkurence. Neprodává se zde tolik jako na Americkém Amazonu a ceny jsou zde také nižší a tím pádem i vaše marže. Pokud budete mít dobře rozjetý byznys v USA, je dobré expandovat i do Anglie. Díky tomu, že budete mít veškeré texty listingu, klíčová slova, obrázky nebo emailing, si ušetříte mnoho práce.

3. Německo:

Německo láká podnikatele hlavně z toho důvodu, že je od nás nejblíž a zboží můžete rozesílat přímo z vašeho domu. V případě, že máte těžší produkt nebo výrobce z Čech nebo Slovenska. Jedná se o velice podobný trh jako Anglický, ale řekl bych, že velice rychle roste.

Na Amazonu je také možné prodávat v Asii, ale tato možnost se absolutně nevyplatí vzhledem k maržím. Amazon umožňuje prodávat zboží třetím stranám v Kanadě, USA, Mexiku, Anglii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Indii, Číně a v Japonsku.

world-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

Pomocí jedné prodejní centrály můžete prodávat na více tržištích zároveň. Například pokud máte Americkou prodejní centrálu, můžete prodávat v USA, Kanadě a Mexiku zároveň. A to je další výhoda. Nemusíte veškeré informace překládat do několika jazyků, jako je tomu například v Evropě.

Fulfillment by Amazon

Všechny tyto platformy (prodejní centrály) poskytují službu Fulfillment by Amazon. To je placená služba Amazonu, která se stará o distribuci vašich produktů k zákazníkům. Zkrátka odešlete zboží od dodavatele do skladu Amazonu a o balení, rozesílání a vrácené zboží se stará Amazon.

Když už jsem u vracení zboží, rád bych k tomu uvedl pár informací. Zákazník je na Amazonu vždy na prvním místě, proto je na všechny produkty na Amazonu 30ti denní garance vrácení peněz bez udání důvodů. Vrácené zboží je většinou nepoužitelné, protože má poškozený obal.

Takovýto produkt Amazon drží nějakou dobu ve skladu a následně ho zničí. Je zde také možnost si nechat zaslat vrácené produkty na adresu nebo prodat jako použité. Ani jednu z těchto dvou variant jsem zatím nezkoušel. Jsou to většinou zbytečné starosti navíc.

Jaký zvolit prodejní účet?

Amazon prodejní centrála dává na výběr ze dvou prodejních plánů. Je to Individuální a Profesionální plán. Předem doporučuji začít s individuálním plánem a v tu chvíli, kdy naskladníte, změníte svůj plán na profesionální. Nyní si řekneme něco o obou možnostech.

Individuální prodejní plán

Při registraci prodejní centrály doporučuji zvolit Individuální prodejní plán. Poskytuje základní funkce, jako je zalistování a úprava produktu, správa skladu, základní přehledy o prodejích a objednávkách atd. Za individuální plán neplatíte žádné měsíční poplatky, ale za každý prodaný kus platíte 0.99 dolaru. Funkce individuálního plánu jsou omezené a při naskladnění je dobré přejít na profesionální prodejní plán.

Profesionální prodejní plán

Tento plán je rozšíření individuálního prodejního plánu. Jsou zde již obsáhlé přehledy o prodeji. Hlavní výhodou profesionálního plánu jsou marketingové nástroje, jako je tvorba slevových kuponů nebo Amazon PPC reklama. Profesionální plán stojí měsíčně 39.90 dolarů, proto se vyplatí při prodávání nad 40 kusů měsíčně přepnout účet na professional.

Prodávat jako Osoba nebo Firma?

Prodejní účet můžete založit jako fyzická osoba (nepodnikatel). K registraci není potřeba mít firmu. Po registraci prodejní centrály je možné měnit veškeré údaje. Hlavně vyplňujte své osobní údaje pravdivě, abyste se dostali na účet a byli vedeni jako majitel účtu. Později není problém vše změnit na firemní prodejní účet, kde již nebudete prodávat jako osoba fyzická, ale právnická. O firmách a o tom, jak zdanit své příjmy, si řekneme později.

Co je potřeba k založení prodejní centrály?

1. Email: Doporučuji si udělat speciální email pro Amazon kvůli přehlednosti.
2. Kontaktní údaje: Jméno, přijmení, adresa
3. Mobilní číslo: Vždy zadávejte v tomto tvaru CZ +420xxxxxxxxx (SK +241xxxxxxxxx)
4. Kreditní karta: Visa nebo MasterCard s povolenými online platbami.

Nyní už jdeme na praktický návod, jak si zaregistrovat prodejní centrálu na Amazonu. Předem jen upozorním, abyste vše vyplňovali bez diakritiky a v takových formátech, jaké uvidíte na screenech. Jdeme na to.

1.

Na hlavní straně Amazon.com sjedete až dolů, kde najdete v patičce položku Sell on Amazon, na kterou kliknete.

1-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

2.

Na této straně klikněte na označenou položku na obrázku. Pomocí označené položky se dostanete na registraci individuálního prodejního plánu. Škrtnutým tlačítkem byste registrovali profesionální prodejní plán. Jak jsem psal výše, nyní nám stačí individuální účet, za který nic neplatíme pokud neprodáváme.

2-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

3.

Nyní zadáte email nebo mobilní číslo, zvolíte možnost vytvořit nový účet (Create a new account) a kliknete na tlačítko pokračovat (Continue).

3-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

4.

Zadejte vaše jméno a příjmení (bez diakritiky), 2x emailovou adresu a 2x heslo, kterým se budete přihlašovat do prodejní centrály. Dále kliknete na pokračovat (Continue).

4-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

5.

Zde jenom zadáte název značky nebo také můžete použít vaše jméno(bez diakritiky), odsouhlasíte podmínky a kliknete na tlačítko Continue.

5-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

6.

V tomto kroku vyplníte číslo kreditní karty, datum expirace karty, jméno a příjmení uvedené na kartě, adresu majitele karty, město, poštovní směrovací číslo a vaše mobilní číslo (vše bez diakritiky). Dále kliknete na tlačítko Save & Continue.

6-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

7.

Zde zadáte jméno značky nebo vaše jméno (Vše jde později změnit). Klikněte na Save & Continue.

7-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

8.

V tomto kroku si Amazon ověřuje vaši identitu hovorem nebo textovou zprávou. Doporučuji zvolit textovou zprávu. Níže vyplníte vaše mobilní číslo, na které vám přijde ověřovací kód. Dále kliknete na tlačítlo Text me now.

8-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

9.

Nyní jen zadáte ověřovací kód, který vám přišel na váš mobilní telefon, a kliknete na tlačítko Verify PIN.

9-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

10.

Registrace prodejní centrály je hotová. Nyní stačí kliknou na tlačítko Complete Registration.

10-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

11.

Po krátké chvíli čekání se vám ukáže základní nástěnka prodejní centrály. Vetšinou jsou na pravé straně ještě základní informace o prodejním účtu na Amazonu.

11-registrace-prodejni-centraly-na-amazonu-seller-central-buziness-byznys-amazon-navod-tutorial-professional-individual

 

Nyní máte založenou svoji prodejní centrálu na Amazonu. Nebylo to nic těžkého že? A někteří lidé za tyto informace požadují vysoké částky od klientů. Vy máte ode mě tyto články úplně zdarma. Pokud si však na Amazonu nevíte rady, můžete využít i online konzultace. V dalším článku si popíšeme veškeré funkce prodejní centrály a základní nastavení.

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením. Chcete čerstvé novinky a informace o Amazonu? Přidejte se do naší Amazon Mastermind skupiny. Můžete mě také sledovat na sociálních sítích. Dejte mi prosím vaši zpětnou vazbu do komentářů pod tímto článkem, abych viděl váš názor. Díky.

Amazon Byznys – #1 Založení prodejní centrály
5 (100%) 4 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.