5 Tipů pro příspěvky na Facebook

Levné nebo úplně bezplatné formy propagace na Facebooku hledá dnes téměř každý. V tomto článku vám dám několik tipů, jaké příspěvky přidávat na Facebook, aby měly co největší dosah. Zkrátka vám ukážu, jak získávat návštěvnost na web levně nebo zcela zdarma. Bude to však chtít váš čas, kreativitu a trpělivost.

 

1. TIP – Používejte obrázky, co zaujmou na první pohled.

Každý z nás si pravidelně každý den projíždí příspěvky v newsfeedu, a že jich tam je. Co nás většinou zaujme, jsou obrázky. Ať už jsou to obrázky příspěvků nebo obrázky článků na webu, musíte být kreativní a vytvořit takové obrázky, které zaujmou na první pohled.
U obrázků na Facebooku se snažte vyhnout bílé a modré barvě, protože tyto barvy lehce splynou s prostředím Facebooku. Dobře fungují zábavné obrázky, upřené pohledy osob nebo dámské výstřihy. Pokud však budujete serióznější stránku, zkuste se zaměřit na to, co může šokovat nebo pobavit vaši cílovou skupinu.

Můžete zvolit i možnost textových obrázků, na kterých budete uvádět zajímavé tipy nebo dávat hádanky, abyste vyvolali zpětnou reakci. Fotografie pro vaše příspěvky můžete čerpat z free fotobank jako je PIXABAY nebo GRATISOGRAPHY.

kocka obrazky co zaujmou facebook marketing prispecky socialni site mirek rohlicek

Popřípadě si můžete upravit nebo vytvořit vlastní textový obrázek pomocí webové aplikace CANVA. O obrázcích pro sociální sítě budu ještě psát další článek, protože je to velice obsáhlé téma.

 

2. TIP – Využívejte trendy a virální marketing.

Facebook je především o zábavě, trendech a aktualitách. Korporátní nebo prodejní příspěvky většinou bohužel lidi nezajímají. Přesto i takové publikum se na Facebooku najde. Využívejte aktuálních trendů a sledujte dění z oblasti, pro kterou tvoříte obsah.
Je důležité, aby aktuální trendy byly na stejné téma, jako je vaše stránka. Nemá cenu reagovat na něco, co s vaším tématem nesouvisí. Fanoušci stránky si řeknou, že tam nemají co dělat a zruší Like. Trendy můžete sledovat tak, že budete odebírat novinky od jiných tematických stránek, uživatelů Twitteru nebo pomocí nástroje BUZZSUMO.

Tato aplikace vám ukáže počet sdílení na sociálních sítích a aktuální trendy. Tak budete stále vědět, jaký máte tvořit obsah. Pokud se někde vyskytne opravdové virální téma, reagujte na něj a snažte se ho dostat k lidem, kteří o tomto tématu vědí. Máte zde velký potenciál na získání mnoha fanoušků.

 

3. TIP – Práce se zpětnou vazbou.

Pokud chcete mít opravdu velký dosah vašich příspěvků, měli byste pracovat se zpětnou vazbou fanoušků. Dávejte otázky, kvízy nebo umožněte fanouškům například hlasovat, zdali je lepší zelená nebo modrá barva a tak podobně. Čím více reakcí máte u vašeho příspěvku, tím má logicky větší dosah.

Klaďte jednoduché otázky, na které se dá odpovědět i jedním slovem nebo Ano/Ne. My lidé jsme odjakživa líní tvorové, tudíž se nám nechtějí psát dlouhé slohy. Není ale čas od času na škodu se zeptat i na názor na danou situaci.

socialni site prispevky otazky haranky kvizy zajimavosti facebook marketing mirek rohlicek

Podobné příspěvky mají ještě tu výhodu, že získáte další informace o vaší cílové skupině. Co je zajímá, co se jim líbí ale i naopak, co se jim nelíbí. Zkrátka uvidíte názory vašich fanoušků. To vám pomůže při tvorbě dalšího hodnotného obsahu pro vaší fanpage.

 

4. TIP – Používejte hashtagy #

Hashtagy jsou štítky u příspěvků. Momentálně na Facebooku nemají takovou váhu jako například na Twitteru nebo na Instagramu, kde se podle hashtagů dá vyhledávat. Je však dobré se s nimi naučit pracovat. Myslím si, že Facebook v budoucnu bude zdokonalovat své vyhledávání a hashtagy v něm určitě sehrají svou roli.

Používejte takové hashtagy, které se hodí k příspěvku a používá je vaše cílová skupina. Klíčová slova, popis obrázků, témat a podobně. Dávejte si pozor, když za slovem u hashtagu uděláte mezeru, tak skončí a zbytek je už jenom obyčejný text.

Používejte tedy jednotlivá slova nebo krátká nedělitelná slovní spojení. Sledujte populární hashtagy, které používá vaše konkurence nebo vaši fanoušci.

 

5. TIP – Pište na Facebook články

Články na Facebooku jsou ještě poměrně čerstvá záležitost a hodně lidí o této funkci ani neví nebo jí nevyužívá. Proto si myslím, že je zde velký prostor zaujmout lidi, kteří rádi čtou blogy a hledají informace. Můžete použít i článek, který máte napsaný na blogu.

Články v základu FB stránky nejsou, proto si je musíte aktivovat. Stačí, když přejdete do nastavení stránky, otevřete záložku aplikace a v ní najdete aplikaci poznámky. Zde stačí už jen kliknout na tlačítko přidat aplikaci a už můžete psát své články na Facebook.

facebook marketing note poznamky clanky fb stranka mirek rohlicek

Tak hurá do práce. Nyní máte další informace o tom, jaké přidávat na Facebook příspěvky. Toto téma je mnohem rozsáhlejší, a proto si nechávám informace na další články, abych vás neunudil hned na začátku. Pokud se vám článek líbil a máte zájem o další, můžete se přihlásit do mého newsletteru tím, že si stáhnete můj ebook Úspěšný web, ve kterém najdete také mnoho užitečných informací. Děkuji, že jste si dočetli můj první článek až do konce.

5 Tipů pro příspěvky na Facebook
4.7 (93.33%) 3 vote[s]

Pokud se vám článek líbil, můžete mě podpořit sdílením.

Komentáře

Mirek Rohlíček
Mirek Rohlíček
Baví mě online marketing a především sociální sítě. Prodávám na Amazonu své produkty. Stavím weby a eshopy na Wordpressu, pro které dělám také grafiku. O tom všem píši na tomto blogu.